Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

Läxor och annat

Av Rwandafamiljen - 4 juni 2008 16:00

Nu är systern i skolan och gör en dissertation man har 4 timmar

på sig!!! Och man får inte ämnena innan heller. Det är en del av hennes

franskexamen resten kommer att vara någon gång i nästa vecka.Hennes examens börjar nästa vecka och fortsätter i 2 veckor (ihopräknat med nästa vecka) och en dag. För mig börjar mina examen näst nästa vecka och håller bara på i 4 dagar. Men jag är endå värst nervös!!! Usch. Vi gjorde ju en prov examen i julas med det var bara i 2 dagar om jag minns rätt. Då fick jag 52% i matte och 64% i franska. Usch nu kommer jag ju att få mindre ju...


Jaja... Måste börja tänka på studierna nu. Ska hinna göra klart innan mamma,syster och brodern kommer hem så att någon av dom kan hjälpa mig med historia läxan. Det är tre sidor fram och baksida att fylla i!!!!!

Jag har redan börjat lite men det var supersvårt!!!

/Lillasyster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards