Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Chockrosa ögonskugga? ... eller "Sista gången till Lac Muhazi, II"

Av Rwandafamiljen - 21 september 2008 21:16

Igår regnade det kraftigt i Kigali med omgivningar och vägen ner till Lac Muhazi (vännernas plot) var väldigt lerig längst ner. Det var molnigt och hotande grått på himlen österut, inget badväder således. Jag satte mig på bryggan och läste och tittade ut över den spegelblanka sjön. Stockbåtsfärjan färjade över folk mellan norra och södra stranden, stora fiskar (kanske denna: http://media-2.web.britannica.com/eb-media/21/2221-004-E610423C.jpg som lär ska finnas i Lac Muhazi, det är African Lungfish eller Pteroptere) plaskade runtom och en massa Pied Kingfisher svirrade omkring, satt på utkik och dök efter småfisk.


När jag låg i gräset och fortsatte läsa råkade jag somna till och vaknade i fullt solsken. Därav första rubriken på dagens inlägg... Snyggt? Not.


Det blev några simturer i sjön; en perfekt vilodag inför en sista hektisk vecka i Kigali.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards