Alla inlägg under oktober 2006

Av Rwandafamiljen - 27 oktober 2006 21:28

Idag var det sista dagen före allahelgona-lovet (höstlovet)Heter "Toussaints" här. Vi var utklädda till olika saker och så hade vi olika lekar och knytkalas! Vi hade inte en enda vanlig lektion. Vi såg på Narnia oxå. Med engelsk text och hollendskt prat. Det var roligt! Efter skolan var vi och badade i flera timmar! Nu ska jag dricka juice på terrassen! Grodorna kväker och cikadorna låter! Vi hörs!//Lilla-syster!

Av Rwandafamiljen - 24 oktober 2006 19:51

Igår/måndags var jag ledig från skolan,før det var idd. Slut på ramadan. Det finns många muslimer på skolan så det är en helg-dag. Først var vi inte säkra på om det var ledigt eller inte, men då ringde vi till en som sa att det var ledigt. Det var bra før det har varit väldigt stressigt. Här vid dalen hørs många grodor och lite fåglar och syrsor. Dom hørs väldigt høgt. Här har det varit fint väder men väldiga regnskurar nu i efter-middags. Det behøvdes før det har varit torrt och dammigt.Nu ska jag sluta. Hälsar till släktingar,vänner till familjen och lärare och kompisar på skolan. //Lilla-syster!

Av Rwandafamiljen - 22 oktober 2006 13:07

Hejsan!Skolan är väldigt svår. Fattar inte så mkt. Allt är på franska. Men det finns en i klassen som hjälper mig och førklarar på engelska. Huset är fint. Det är varmt och fint i Kigali. Pappa, mellansyster och jag har åkt runt lite i Kigali. Men det är så mkt läxor att jag inte hinner med så mycket annat. Jag har badat i pool på lunch-rasten. 2 dagar i veckan går jag lång dag, ända till kvart i 5. Fast då är det 1 och en halv timme lunch-rast. Resten av dagarna=3 dagar går jag bara till 5 i halv 1!! Näst nästa vecka är det lov i en vecka. Skønt så att jag kan ta igen mig! Ibland blir det så varmt inne att man måste sätta sig på altanen. Det finns många hotell så det är bara att välja vilken pool man vill bada i. Fast det beror ju lite på priset oxå. Våran port är aprikosfærgad så man känner igen den før det finns ingen annan som har en sån färg. Imorgon är jag och A-k lediga från skolan før det är slut på Ramadan.(det finns ganska många muslimer på skolan.) Våran vakt är snäll och hushållerskan också! Hoppas att ni har det bra!Kramar//Lilla-syster

Av Rwandafamiljen - 13 oktober 2006 16:28

Nu har vi kommit ett steg högre! Är i Gbg nu! Imorgon bitti kl.7.10 lyfter vi från landvetter!! Ska gå upp 5.00 Jätte-tidigt! Suck. Haha. Vi kommer fram till kigali ca. kl.19.10 Nu känns det lite knäppt. Vet inte vad som är hemma för mig nu. Hm.. Är det mitt förra hus eller detta i göteborg, hos mina syskon eller är det huset i Rwanda som jag inte ens varit i.. oh-idag är det Fredag den 13!! Ohps.. Fast det har inte hänt nåt hittills! Tur att vi åker imorgon och inte idag, peppar,peppar ta i trä.. Nu ska jag sluta. Ha det så bra!/Lilla-syster!

Av Rwandafamiljen - 9 oktober 2006 14:25

Idag är det den näst sista dagen i min skola.Jag fick en present av min klass och lärare.Mat för hela klassen på pizzerian! Jätte-snällt!Så snäll klass har jag! Sen fick jag en bok,nyckelring av orienteringen och en nyckelring,som man ska ha med sin bästis, av min bästis!!Och ett brev av henne också! Nu ska jag packa igen. Ses nån gång!/Lilla-syster!

Av Rwandafamiljen - 8 oktober 2006 19:30

Nu är det 2 dagar kvar tills vi "flyttar" till ett annat ställe och lämnar vårat hus. Om 4 dagar flyttar vi till min storasyster och storebror som stannar i Sverige. Där bor vi tills den stora dagen är inne. Om 6 dagar! Då åker vi! Jag har packat ur mitt rum. Och mina kläder ligger antingen i en stor väska eller en stor påse. Känns konstigt. Skriver mera mejl senare, ska fortsätta med packningen. Ses!/Lilla-syster

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards