Alla inlägg under april 2008

Av Rwandafamiljen - 6 april 2008 19:32

Nu skriver jag om det som hänt på sistone.

 

Vi har fått våra ”bulletins” = betygen för termin två (vi har tre terminer).  Som vanligt är det rektorn som kommer och ger dom.

Denna gången så delade han upp dom i 2 högar: en med dom som gått ner i slutsumman och en med dom som gått upp i slutsumman.

När han var i slutet av högen med ”gått ner” så sa han mitt namn. Fastän jag hade gått ner så fick jag en applåd. Jag var typ den enda som fick det i ”gått ner” högen. I slutsumma (medel av alla ämnen) fick jag 83% och förra terminen  84% så det var inte en sån skillnad.

Så nu är det näst sista dagen  på lovet... Vi har ju ledigt i morgon också för då är det ”memoire du genocide”. Då är alla affärer stängda och man ska vara hemma och sörja. Men vi kanske ska åka till en sjö som heter ”Lac Muhazi” med mellansysters kompis familj, och kanske någon mer.

 

/ Lillasyster

Ovido - Quiz & Flashcards