Direktlänk till inlägg 7 november 2007

Luciaövning

Av Rwandafamiljen - 7 november 2007 12:50

Hej!

Idag kom jag med chafför hem från skolan, för pappa är inte hemma. Så jag åt själv också! Kul! Ikväll ska vi på lucia övning på sida kontoret. Jag och några till ska sjunga "En stjärna lyser så klart" den brukar vi sjunga på kören i Sverige. Men vi har inte hunnit träna så mycket!!:/ Men det är ju i och för sig bara en träning! Vi kommer ju hinna träna mer senare.

Idag hade vi informatique på skolan och jag var inte där förra gången såjag hade missat lite. Men det gjorde inget. Mina kompisar sa att läraren hade sagt att det skulle vara ett prov denna gången. Och några andra sa att det var en läxa, men dom hade inte gjort den för dom hade inte fattat hur man skulle göra.  Alla var rädda när vi kom till data salen... Men fröken började bara som vanligt och det blev inte nån contrôle!Puh!!

Idag är det film på skolan men jag kan inte komma för vi ska ju på lucia saken. Men det är inte så många kompisar som ska komma heller så... En av mina kompisar skulle gå men hon fick inte för sin pappa som tyckte att den var för violent. Bråkig/våldsam... Det är 4 fantastiques 2 jag har inte sett den så jag vet inte om den är det. Nu måste jag sluta och återvända till mina 100 läxor!Haha

Hej då!//Lilla syster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards