Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Mombasa!!!

Av Rwandafamiljen - 7 oktober 2007 14:57

Hej!

 

Det är super länge sen jag skrev. Men jag har haft sommar lov och sen nyss börjat skolan, (som jag ska skriva mer om sen), Men idag regnar det jättemycket, så nu ska jag berätta om dom tre dagarna i Mombasa där vi var innan vi åkte hit ner igen.

Mamma hade ju varit där lite längre än vi andra för hon kom dit tidigare så hon var redan där när vi kom! När vi kom ut ur flygplanet så kom varm luft emot mig. Men det fläktade inte utan den bara hängde där såå varmt!!! Sen kom vi fram till hotellet och det var så fint. Vi gick till hotellrummet och lämnade sakerna sen gick vi till stranden men det var lågvatten då (som det var mitt på dagen, men på morgonen och kvällen efter 5 var det högvatten igen.) Resten av tiden badade vi i poolen och i jättehöga vågor som man slängs i på högvattnet!! Det var så coolt. Man slängdes i dom! En dag när det var lågvatten gick Systern och jag ut till revet och kollade. Då följde en rasta-kille med och visade massa fiskar. Hans farfar var fiskare så han kunde jättemycket. Sen visade han oss en stenfisk som man dör av om man trampar på den. Det är lurigt för den ser nästan lika dan ut som en sten. En italienare hade dött för ett år sen av en sån fisk. Läskigt! Killen som visade oss tryckte på fisken med en pinne och då kom det ut massa lila gift. Det var coolt! Han berättade att om någon fisk kom i närheten dör den direkt. Efter en stund blev giftet rött, som blod! … Syster frågade om det fanns hajar utanför revet. Och det fanns det!!! Lika stora som en pirogbåt. Efter det åkte vi och pappa ut i en glasbottenbåt och kollade på fina färgfulla fiskar! Vi snorklade med dom och jag nuddade dom!!! Vi matade dom också! Det var så fint! Sen slappade vi och badade i vågorna och poolen varje dag! Jättekul! Jag köpte en badstrands-väska.

Hej då!!!

/Lillasyster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards