Direktlänk till inlägg 6 april 2007

Dag 4 i Uganda!

Av Rwandafamiljen - 6 april 2007 10:52

Hej!Efter frukost och efter att vi handlat lite mat, körde vi mot Kibale nationalpark. En jätte fin, riktig djungel.Där gick vi på Schimpans vandring! Det var jätte häftigt, schimpanserna var söta och roliga. Och större än jag trodde. Den första vi fick syn på trodde jag först att det var en gorilla! Nästan.De gick först omkring på marken. Sen klättrade de upp i ett träd för att äta frukt. Det var jätte kul när en började kissa där uppe. Då fick man allt se upp så man inte fick en varm dusch, sa guiden. Jag gillade vandringen i djungeln! Man var tvungen att klättra över nedfallna trädstammar och hoppa över bäckar. Roligt.I Kibale-parken tältade vi också. Det var skönt att det fanns en dusch och toaletter i närheten./Lilla-syster(och syster)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards