Direktlänk till inlägg 28 mars 2007

Skola m.m

Av Rwandafamiljen - 28 mars 2007 18:59

Hejsan alla! Hoppas ni har det bra där borta eller kanske är det jag som är det!? I morgon tror jag att vi kommer få våra betyg!! Det blir kul! Det ser jag fram emot! Fast det är lite fånigt, för man måste säja: Merci monsieur directeur!(Som betyder: Tack herr rektor.) Imorgon (på efter-middagen) har vi journée sportif det är när man har en hel eftermiddag med BARA sport! Jag ska spela baseboll och basket(som jag inte ens vet hur man gör) På fredag ska båda femmorna gå till en pizzaresturang och äta pizza! Då tänker jag på min underbara klass i Sverige som var så gulliga mot mig och bjöd på pizza den sista dagen i skolan. På fredag ska jag berätta mer om ätandet!Hej då! Stora kramar //Lilla syster!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards