Direktlänk till inlägg 19 februari 2007

Carnaval!

Av Rwandafamiljen - 19 februari 2007 08:35

Hej!Ifredags var det carnaval i skolan. Det var roligt! Nästan alla var utklädda. Jag var utklädd till Pippi Långstrump, med ståltrådsflätor. Under hela dagen hade jag som en skrivande dagbok i huvudet. Sen när jag stod och snurrade hopprepet. Då kom en JÄTTE HÅRD boll rakt i huvet på mig! AJ! Det kändes som det gick i slowmotion när jag halvt slängdes till backen. Då började dagboken skriva igen. Så här skrev den: Och då hände det! Haha! Knasigt! Då kom mina kompisar direkt och frågade hur det var: Ca va Ingrid???Sen skällde några ut han som hade skjutit bollen. Sen gick dom med mig till Systern. Med henne och hennes kompisar letade vi efter vatten efter en stund hittade vi det.Jag fick godis av en tjej som såg att jag grät.Resten av dagen var bra!//Lilla syster!Ps.Bilder kan ni se på systerns bilddagbok. Ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards