Direktlänk till inlägg 29 januari 2007

Kalas!

Av Rwandafamiljen - 29 januari 2007 14:45

Hejsan!Förlåt att jag inte skrivit på JÄTTE LÄNGE! men jag har inte hunnit./Nu tänker ni väl:" Men så säger hon ju jämt.?) Men jag har så mkt läxor,det är så det är...*******************************************
*** Ilördags var jag på kalas hos en klasskompis!Systern hade hjälpt mig med håret och kläder.När jag kom dit tog Maïtés (som kompisen heter) mamma och tog emot mig. Sen kom Maïté själv + andra kompisar. Då ångrade jag att jag hade tagit på finkläder för alla andra hade vanliga kläder..Hmm..Sen öppnade hon sina presenter och ALLA ville kolla och greja med presenten som jag gav henne.(Det var en kikare som man ser massviss med samma grej) Och så gav jag ett hopprep som hon började hoppa med direkt!Sen hade vi vattenkrig! Först använde vi vattenballonger men när dom var slut tog i hinkar,bunkar,kassar och muggar m.mAlla blev jätte blötaFast jag blev "pissblöt" först,för alla killar (det var killar mot tjejer)hällde stora hinkar MIG först. Haha!! Och så fortsatte det,men tillslut blev det lite tröttsamt så jag satt och vilade på en gunga.Helt plötsligt kom det MASSA vatten på mig. Då var det en kille som hade smugit sig bakom mig och hällt en stor bunke över mig!!Blev ännu blötare, när jag nästan hade torkat!!Så det var ett kul kalas! Nu måste jag gå!//Lillasyster!PS. På mellansysters bilddagbok på nätet finns det bilder på hur jag såg ut innan kalaset! (datum:27/01/07)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards