Alla inlägg under november 2006

Av Rwandafamiljen - 5 november 2006 18:43

Igår var vi på safari!! Jätte coolt! Vi såg många djur. Fast inte alla dom som man tänker på när man säger ”safari”. Det är lite dåligt klimat där för tillexempel elefanter. Fast vi såg spår efter dom. Efter den turen vet jag vilket djur som är mitt favorit djur! Det är giraffen! Dom är så häftiga. Jag gick jätte nära dom! Guiden som vi hade med oss blev lite rädd att jag gick för nära, men det gick ju bra! (Se bilden) Vi såg flockar med zebror! Då blev mellan-syster glad! Haha. Vi såg tre Eland-antiloper, några bufflar på långt håll, andra antiloper. Vi körde en runda vi sjön också. Då såg våran guide en krokodil i vattnet. Den såg inte jag men den var där väldigt nära oss i allefall. Sen såg vi flodhästar det var jätte häftigt!! En flodhäst hade sin unge på ryggen. Det såg kul ut! Dom var väldigt nära oss. Guiden sa att det kunde vara farligt. Men det hände ingenting då som tur var! Hotellet var fint! Det låg uppe på en kulle, med fin utsikt! Det fanns pool där med trampolin! Rummen var fina. Men efter middagen låg det en STOR kackerlacka utanför mitt och mellan-systers hotellrum! Usch!Pappa sparkade ut den på gräsmattan! Haha.Jag kan berätta om denhär dagen med 4 ord!Trött! Wow! Coolt! Trött!Det var allt för denna gången. Jag kunde inte skriva om Alla djur som vi såg. Jag tog bara dom häftigaste!PS. Igår var jag för trött för att orka skriva om safarin, så jag gjorde det idag Istället! DS.//Lilla-syster!Ps. gå in på http://annakrull.bilddagboken.se så kan det finnas fler bilder från safarin där! Ds:

Av Rwandafamiljen - 1 november 2006 08:46

Idag har det regnat hela morgonen.Suck kanske inte blir nåt av badningen idag heller,kanske blir som igår.. Då badade vi inte för det var så kallt. Mellan-syster var på ett pool-party utan badning. (För dom hade inte i vatten i poolen) Fast igentlligen var det ett halloween-party. Dom firar det väldigt mycket här. Konstigt,det trodde inte pappa. Imorgon ska mellan-syster till sin spanska lärare och träna spanska. Hon kommer bli helt "hysterisk" om inte pappa kan vara med henne. Fast jag förstår henne, det skulle jag också bli. Så jag får vara hos mamma på hennes jobb.. Kommer nog bli trist. Fast man får god lunch där!haha! Pappa är och kollar efter en bil som vi kanske ska köpa. Bara efter 2 veckor.. Jag tivs med den bilen som vi har. Fast det är ju en jobb-bil men dom har ju redan en på jobbet. Jaja,nu måste jag gå!Kramar//lilla-syster!

Ovido - Quiz & Flashcards