Direktlänk till inlägg 6 november 2006

Skola igen efter lovet!

Av Rwandafamiljen - 6 november 2006 18:45

Idag var det skola igen efter lovet..Inte så kul..Skullegärna vilja ha en vecka till!!Men nu är det bara några veckor kvar tills Store-brorsan kommer ner och hälsar på!!Vad kul det ska bli!! Imorgon är det lång dag.(ända tills kvart i 5.) Suck.. Men då är det iallefall engelska lektion!! Det är roligt,för då pratar dom engelska hela tiden! Där hänger jag med!Efter denna långa dag kommer senare Mamma hem fån Congo!! Det blir kul!Idag skulle det vara data sista timmen..Det var första måndagen jag går skoldag på. För det har varit ledig dag och innan det hade jag inte ens bärjat i klassen. Men iallefall gick jag där hela dagen och tänkte på hur det skulle bli på data-timmen. Men så timmen innan denna hemska timme säjer våran fröken att det inte är nån data eftersom data-läraren inte var där!. Vilken lättnad! Men skräcken kommer tillbaka nästa måndag igen..Jaja!Det är väl bara att stå ut. Jag har ju stått ut det första ,då ska jag väl kunna stå ut denna med!!Det var allt för nu!//Lilla-syster!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards