Direktlänk till inlägg 22 oktober 2006

Skolan m.m

Av Rwandafamiljen - 22 oktober 2006 13:07

Hejsan!Skolan är väldigt svår. Fattar inte så mkt. Allt är på franska. Men det finns en i klassen som hjälper mig och førklarar på engelska. Huset är fint. Det är varmt och fint i Kigali. Pappa, mellansyster och jag har åkt runt lite i Kigali. Men det är så mkt läxor att jag inte hinner med så mycket annat. Jag har badat i pool på lunch-rasten. 2 dagar i veckan går jag lång dag, ända till kvart i 5. Fast då är det 1 och en halv timme lunch-rast. Resten av dagarna=3 dagar går jag bara till 5 i halv 1!! Näst nästa vecka är det lov i en vecka. Skønt så att jag kan ta igen mig! Ibland blir det så varmt inne att man måste sätta sig på altanen. Det finns många hotell så det är bara att välja vilken pool man vill bada i. Fast det beror ju lite på priset oxå. Våran port är aprikosfærgad så man känner igen den før det finns ingen annan som har en sån färg. Imorgon är jag och A-k lediga från skolan før det är slut på Ramadan.(det finns ganska många muslimer på skolan.) Våran vakt är snäll och hushållerskan också! Hoppas att ni har det bra!Kramar//Lilla-syster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rwandafamiljen - 18 februari 2011 13:26


Nu är jag hemma igen (i snön och kylan...) - hamnade inte i den del av landet som ser ut som på bilden i förra inlägget, utan i delar som mer liknar vad jag känner till sedan tidigare från andra länder i samma världsdel. Platt, torrt, soligt och d...

Av Rwandafamiljen - 21 december 2010 21:30


Undertecknad fick idag en trevlig "julklapp" i form av besked att det inom kort bär av till sydligare breddgrader. Plus 50 - 60 graders skillnad i temperatur mot härhemma i Sverige blir skönt för en vinterhatare. Och lite nya vyer jämfört med tidigar...

Av Rwandafamiljen - 19 juli 2010 17:30


Äntligen kom jag iväg på den efterlängtade återresan till Burundi! Utsändande organisation ändrade förutsättningarna när vi redan påbörjat resan i juni, så det var bara att återvända hem från Bryssel och vänta några veckor...   Nu har vi knappt t...

Av Rwandafamiljen - 14 juni 2009 19:48

Se på detta utmärkta inslag från norsk TV, de första 7,5 minutrarna....

Ovido - Quiz & Flashcards